torsdag 23 maj 2013

Litet projekt blir ett stort projekt.

Hej sötisar!

Jag skrev ju igår att vi ska fixa till min lille Vidars rum som är en ganska lätt uppgift.
Ha ha i morse så sa jag till min man att varför slår vi inte ut våra garderober (dom är inbyggda i väggen mellan vårt rum och Vidars rum).
Näe det blir för sort jobb sa Richard ja ja sa jag det var bara en ide eftersom Vidars rum är så litet och då får han större.
Efter en stund så säger Richard ja vi gör så river väggen och bygger en ny.
Oops tänkte jag det blir ett hästjobb flytta alla våra kläder in i klädkammaren osv.

Hålet i väggen är Vidars garderob som är utriven!


Så väggen rakt fram kommer att flyttas in mot vårt rum då blir hans rum mycket större.


Som han har idag så får han bara plats med sin säng längs motsatta väggen och en hylla.
Men detta kommer att bli rörigt nu när det blir ett större projekt.

Dom garderobsdörrarna kommer att rivas och alla kläder flyttas, men det kommer att bli en vägg med liggande panel som jag tror kommer att bli riktigt bra.
Och nu när vi måste flytta alla kläder så får jag en bra anledning att fixa till våran klädkammare som vi har som förråd just nu.
Så från att fixa ett rum så blir det tre nu!
Fortsättning följer, jag håller er uppdaterade hur det går.

 Fick hem en leverans från Madam Stoltz sent idag.
Det kom krukor i Zink, rotting korgar, diskställ i Zink m.m
Jag hann inte riktigt packa upp allt som kom med leveransen.
Men det lilla som jag hann med har jag fotat.

Imorgon kommer jag att få hem massor av nya fina zonale Pelargoner, Mårbacka pelargoner i rosa och även Vita samt nya mini pelargoner.


På bilden ser ni några lyktor i Zink som jag packade upp idag från Madam Stoltz
Dom är ur läckra dessa är ett måste i trädgården i sommar.
359:- kostar dessa



Perfekt till sommaren att kunna servera gästerna från denna glas hållare som rymmer 8st glas och man kan servera saft,vin,te ja vad man nu vill.
Glasen rymmer 25cl komplett 199:-


Fina Zink krukor från Madam Stoltz fina detaljer på krukorna.
Finns i tre storlekar.
Minsta kostar 49:-
Mellan 79:-
Den största 115:-




Fina Rotting korgar i tre storlekar.
Minsta kostar 149:-
Mellan 179:-
Största 249:-


Fruktkorg,potatis,lök ja vad man nu vill använda den till.
Denna blir ett måste för mig, jag kommer nog att ha den i badrummet för att antingen ha toarullar eller rulla ihop små handdukar och sätta i eller förvara schampo och duschtvål.
199:- kostar denna 



Här kommer lite tips inför Morsdag på Söndag

 
En söt ljuslykta att ge mammsen kanske 119:- kostar denna.


Eller denna fina ljuslyktan som har varit min storsäljare under våren, här har jag satt en Åre Choklad också med budskapet Världens bästa Mamma.
135:- kostar denna komplett.



Eller varför inte köpa ett Endra armband!
Om du köper ett armband och två knappar så får du tredje knappen på köpet.

Nu har ni fått lite att fundera på.
Och nu ska jag krypa till kojs.

Ha nu en riktigt godnatt där ute.

Kram
Marie

P.s
Håll koll på Bloggen imorgon Fredag.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar