tisdag 4 juni 2013

Öppet tider och Webbutiken

Hej kära ni!

Hoppas ni mår bra där ute!
Ni får ursäkta att det inte har blivit något inlägg under den gångna veckan.

Jag har haft fullt upp både privat och med butiken.
Mycket som händer nu önskade att dygnet hade 48 timmar istället.

Dels är det tok rörigt här hemma med renoveringen av Vidars rum, men det börjar ta sig väggen har kommit upp nu och det börjar likna något.


Här är väggen borta mellan vårt och Vidars sovrum, snygg tapet kom fram när vi hade fått bort den översta. Och lägg märke till färgerna på trägolvet!
Det mörkbruna i vårat sovrum är betsat i mörk ek och lackat över riktigt snyggt i vårt vita sovrum.
Det ljusa är det som var under garderoberna så väggen går nu i linje med vårt mörka golv.
 

Richard slipar golvet inne i Vidars rum så han spände upp ett plast skynke så det inte skulle bli så dammigt, men det kröp in damm ändox i vårt rum.


Väggarna är spacklade nu och slipade, nu ska dom grund målas och sedan får vi se om det blir tapet eller målat, fönster karmarna ska bli vita och det har jag påbörjat med under helgen och det är tidskrävande gäller att vara stadig på handen.


Väggen är uppe nästan helt åt vårt rum här på bilden, nu i kväll så har Richard gjort klart väggen in mot Vidars rum. Golvet har han vitkalkat efter att han hade slipat det.
Visar mera längre fram när vi har kommit lite längre.


Har nu påbörjat det mödosamma arbetet med att lägga upp varor på webbutiken, så jag springer runt i butiken och fotar varor för fullt.
Det är ett hästjobb att lägga upp allt, tar tid att göra det så jag hoppas att jag ska vara klar lagom till midsommar veckan men det beror helt på mig. Just nu ikväll orkar jag inte arbeta med att skriva in varor är helt utmattad känner jag, har gått runt med världens huvudvärk hela dagen och varit riktigt trött, hoppas bara inte det är någon förkylning på G.
Nu i början så kommer jag att börja smått med webbutiken, jag ökar på varor  med tiden vill börja försiktigt och jobba mig uppåt.
För detta är helt främmande för mig med att arbeta via webben men jag lär mig under tiden.
Alla är vi nybörjare i början.
När jag är klar med allt så kommer webbyrån att öppna upp den så då kommer jag att lägga ut länken här på bloggen.

Många av er undrar kanske om jag kommer att ha stängt nu på Torsdag när det är Nationaldagen!
Nej det kommer jag inte att ha utan kommer att ha öppet som en vanlig Lördag.
Så Torsdag 6/6 så är det öppet mellan 11.00 - 15.00

 Har fått hem lite fina nyckelskåp.
B30 H 43 D10 finns endast 2 st i butiken.
429:-

Har inlett ett samarbete med Sköna Bönan så nu finns dessa unika vackra armband hos mig.
  Dom är tillverkade av återvunnet läder och fint sockendräktstyg.
Finns i två olika bredder 
Det smalare kostar 299:-
Bredaste 349:-

 Nu ska jag slö titta lite på tv  och bara koppla av innan det är dax att gå och knyta sig för natten.
Kom i håg att p Torsdag den 6/6 så är butiken öppen mellan 11.00 - 15.00

Annars är det ordinarie öppentider.
Varmt välkomna in i butiken.
Kram
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar