torsdag 28 juni 2012

Inför helgen!

Halloj ute i stugorna!

Vill bara påminna er om att jag har Lördag och Söndags öppet denna helg, så hinner ni inte komma och shoppa loss imorgon så har ni hela helgen.
Det är öppet 11.00 - 15.00 Lördag Och Söndag.

Jag kommer dessvärre inte att vara där i butiken på lördag och söndag utan mina vänner hjälper mig, jag känner att jag vill spendera lite kvalitets tid med mina små pojkar.
Har missat en hel del under våren med dom när jag jobbar varje helg och dom är lediga från skola och dagis så jag bestämde mig i måndags för detta.
Så imorgon efter jag har stängt butiken så kommer vi att packa bilen och åka upp till morfars stuga ovanför Älvdalen en fäbod som heter Okbodarna.

Där har jag varit hela sommrarna när jag var barn det var så mysigt, för då var det en levande fäbod verkligen.
Korna gick lösa utanför gärdesgården och jag samt min kusin Anna stod vid grinden och öppnade för in och ut passerande fordon och då fick vi oss en slant, så det kunde bli några hundra på en sommar vilket var massor med pengar för mig då.
Och jag lovar er att vi hade ett och annat slagsmål med andra barn där vid grinden, presis som tavlan grindslanten om ni vet vilken jag menar, vi bråkade om bla vem som var först och det var pengar m.m så det gällde att vara där först på morgonen så det var nog en och annan som gjorde illa sig...
Härliga minnen från barndomen, tyvärr så finns det ingen grind kvar bara stolparna som talar om en svunnen tid och gärdesgården som det finns nåt enstaka spår kvar av runt fäboden.

Så jag och barnen kommer att spendera hela helgen där uppe med att elda, mysa, bära in vatten och ingen el så det blir en massa tända ljus och fotogen lampor inne i huset.
Min käre man kommer att följa med dox en natt bara för sedan kommer han att jobba ända till måndag morgon.

Jag kommer att ta lite foton så ska ni få se vilken fin fäbod det är.
Men ni får hålla er till tåls till måndag eller tisdag innan jag lägger upp dom.

Men jag får önska er en trevlig helg och på återseende nästa vecka.

Ha det gott!

kram
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar