måndag 18 juni 2012

Midsommarveckan!

Godmorgon!

Har vaknat med ett leende på läpparna idag, min morfar ringde o  väckte upp mig för att gratta, så min man o barn hann inte väcka mig med sång o kaffe på sängen.
Men dom små söta trollen sjöng för mig vid frukosten istället och kom med blommor och små paket dom hade gjort själva.
Nu har lilla Loke åkt iväg på fotbollsskola som börjar idag och håller på i 10 dagar, vem vet han kanske är blivande Zlatan =)...

Gårdagen så planterade jag blommor hela långa dagen, tog sin lilla tid och så kom det någon regnskur då o då men jag hade barrikaderat mig under slogbods taket och även tänt en brasa där så det gick så bra så.
Vi grillade korv där till lunch, och fikade avsluta på kvällen med att grilla en älgstek blev riktigt mumma den.

Hoppas jag får in dom nya träskorna idag till butiken, om inte så borde jag få dom imorgon.
Bilder på dom kommer sedan.
Tänkte bjuda på lite bilder av det jag planterade igår här hemma.

Träskorna i sin rätta miljö.

Har tagit ut min gamla symaskin som jag köpte på en auktion för flera år sedan och ställt den i min slogbod.

Har planterat lite blommor i den som sagt,

Lite sommar Plox eller vad dom heter.

Surfinian passade bra där vid slogboden, den behöver bara ta sig lite nu.


Hängpelargon.


Zonale pelargoner som behöver ta sig lite mera.

Här har vi grillat många gånger, igår blev det både lunch o middagen som vi grillade.

Ploxen passar bra i Zink krukan.

Oj ett par träskor igen.

Lägg till bildtext

Lägg till bildtext
Nu har jag bråttom, jag öppnar ju snart butiken..

Ha en bra dag allihopa.
Välkomna in till mig.

Kram
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar