torsdag 7 mars 2013

Vilken blå himmel o solsken.

Hej kära ni!
 
Vilket vackert väder vi bjuds på idag.
Vaknade tidigt i morse med ett leende på läpparna när jag såg att solen sken från en klarblå himmel, visst det var -13 ute men det gör inte så mycket.
Man blir så glad och pigg av att få se solen tycker jag och nu är det ju faktiskt inte långt kvar till påsken och våren.
 
 
Jag hade tänkt att ladda upp bilder igår på mattorna som jag fick hem, men jag fick två mindre leveranser igår och det tog som sagt sin lilla tid att packa upp dom.
 
Men mattorna fick jag iförrgår och dom var lika fina i verkligheten som på bild.
 
Jag har bara tagit hem några färger och motiv nu, ser jag att dom säljer bra så utökar jag dom, det går givetvis att beställa färger så jag tar hem det, dox vill jag då att ni betalar 20% av summan.
 
Här på bilden så har jag några dörrmattor!
Finns i dessa färger och med Dalahästmotiv
Finns dox endast en av den gråa m dalahästarna.
Priset för Mattorna är 195:- st
 
Och här har vi dom tre olika modellerna. 
Då finns det endast den svart/gråa m vita dalahästar 
Bara den gråa som har stjärn motivet
Samt bara den ljusgröna m boll motiven.
Vill ni ha en grå/svart m stjärnmotiv så kan jag beställa osv.

Längderna & priset är:
1,5m/ 2m/
2,5m och 3 m 
569:-/ 759:-/
959:- & 1150:-
 
Denna gillar jag väldigt mycket!
Passar bra i ett barnrum eller i vardagsrummet.
Enkel men snygg är den.
Som sagt det är väldigt populärt med Dalahästar nu som på smycken,mattor, textiler, en del möbler m.m Men jag gillar denna matta den har fått följa med mig hem och ligger prydligt i hallen nu.
 Den bryter av bra med allt det vita som jag har där när den är lite Grå/svart.och samtidigt döljer den den fula korkmattan som vi ej har bytt ut ännu.
 
 

Här har vi den ljusgröna plastmattan med bollar som motiv. Den är väldigt läcker passar bra i ett kök och samtdigt i barnrummet. Man blir glad av att se den för Grönt är ju skönt eller hur!
 


Har packat upp lite små söta tavlor med vackra budskap!
 Har ju tidigare änglar med samma budskap skrivet på framsidan. Dessa tavlor kostar 79:-
 Här har vi det budskapet som jag säljer mest av. Har redan sålt en massa av denna tavla. Så jag har inte så många kvar.
Detta budskap tycker jag är sant och vackert. Ett väldigt tydligt budskap till oss som är stressade i dagens samhälle.

 En bra present att ge bort!
Eller bara att ha som dekoration hemma i köket!
49:- kostar denna lilla tavla
Ge bort till den som gillar att baka!
 Recept på Rabarberpaj smarrigt! det är ju inte långt kvar tills dom små rabarberstjälkarna börjar växa upp ur marken.
89:- kostar tavlan
 
 
 En till tavla m recept på lite bakverk.
blev sugen på att baka lite muffins och färska jordgubbar slurp.
119.-
kostar denna







 
 
 
 
 
 
 Fick lite häxleverans igår!
Packade upp lite söta häxor inför påsken som är runt hörnet.
Och i den leveransen så fanns det några söta hönor också.
Hönan finns det bara några stycken av och den kostar 239:-
Häxan 229:-
 
 
 
Fick även hem dessa fina takkronor igår!                  Svårt att få ett bra foto på takkronan men den är riktigt fin, finns ett fåtal bara i butiken. Priset för denna är 759:-
 


Fick även lite på fyllning av dessa fina ljuslyktor.
 Har tidigare haft dom två mindre, men kompletterade nu med en tredje.
Priset på dessa är:
Den största 89:-
Mellan stora 69:-
Minsta 59:-
 
Dom lyser verkligen fint!
En bra present att ge bort eller en present till er själva. 
 
 
 
 
 
Vad säger ni alla fika älskare!
Denna är klockren.
119:- kostar denna.
 
Nu tror jag har laddat upp alla foton nu!
Men bloggen har bråkat med mig nu medans jag har skrivit, så ser det konstigt ut så är det tekniken som har bråkat med mig.
 
Nu ska jag passa på att ta mig en promenad i solen innan jag åker till butiken och öppnar för dagen.
 
JUST DET JAG KOMMER ATT STÄNGA EN KVART TIDIGARE I DAG.
SÅ KLOCKAN 17.45 STÄNGER JAG BUTIKEN!
Grabbarna har sin skidträning uppe i Hemus idag och min man lämnar dom hos mig innan han åker till jobbet för att jobba natt.
 
Ha nu en underbar dag och ut och njut av solens härliga strålar.
 
Kram
Marie
 


2 kommentarer:

  1. Fina saker. De där receptskyltarna gillar jag verkligen.:-) Stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom är söta!
      Lite roliga också är dom, bra ge bort present.
      =)
      // Marie

      Radera