lördag 21 januari 2012

Mässan.

Idag var det verkligen en heldag på mässan, var där från 10.00 till 18.00 och då stängde dom och vi kände att vi ej var klara hade ju så mycket mera att gå igenom och titta på.
För idag följde Helen M mig på mässan och gav mig tips och råd på vad jag ska tänka på och vad jag ej ska ta, och jag är evigt tacksam för att hon ville hjälpa mig, hon har följt med Sylvia på många mässor så hon vet vad som går bra och vad man ej ska ta.
Så miljoner tack för din hjälp idag Helen!

Är jätte svårt att veta hur man ska göra och hur man ska tänka när man går på mässan, för detta är min första mässa och någon gång är vi alla nybörjare och det spelar ingen roll i vilken kategori man arbetar i för man står där och vet inte hur man ska tänka när det är så mycket av allt, man vill äta kakan och ha den kvar.
Jag har sett många nya leverantörer, men jag kommer att först och främst koncentrera mig av att lägga order från dom leverantörer som Sylvia har haft, p.g.a. att det är bra produkter och säkra kort.
Kommer att titta mera på dom andra leverantörerna sedan när allt har smält från mässan, och jag har kollat av allt jag har lagt order på.
Så det kommer att ramla in varor från slutet på Januari till i mitten på Maj som det ser ut nu.
Jag hoppas att jag har gjort bra val och gått efter min känsla och vad som jag tycker är fint.

Ha nu en bra fortsättning på lördagskvällen.
Nu ska jag njuta av ett eller två glas vin med min underbara goa svägerska.
Vi ses på måndag!

Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat Marie! Det viktigaste av allt är vilja och energi (som Du har gott om)!!! Och en sak till - du får gärna fortsätta skriva spontant och inte tänka så mycket på eventuella fel i texten. Vi gillar när du skriver direkt från hjärta!! Lycka till! Varma hälsningar från Christina och Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Christina & Eva!
      Tack för eran fina kommentar det värmer mig om hjärtat.
      Ja jag skriver som jag tänker för stunden, så jag kan väl säga att jag är rätt så spontan av mig kul att ni tycker om det jag skriver.
      Har aldrig skrivit Blogg förut så det är rätt så svårt att veta hur och vad man ska skriva, så därför blir det som det blir.
      Ha nu en fin kväll
      Kram Marie.

      Radera