fredag 30 november 2012

Äntligen så funkar det!

Hej kära ni!

Nu funkar det! Fick lov att köpa mera lagrings utrymme!


Förlåt om jag ej har gjort några inlägg på över en vecka, har inte riktigt hunnit med det.
Har haft väldans mycket att göra på dagarna i butiken, så det har inte funnits tid över för det.

Så jag ska göra ett snabbt inlägg här nu medan det är lugnt.

Hoppas ni alla mår bra där ute!
Jag mår riktigt bra, och det var så härligt att få komma iväg några dar och besöka huvudstaden och samtidigt få träffa alla.

När jag var i Stockholm under helgen så insåg jag att jag saknar det lite grann faktiskt, själva pulsen utbudet på affärer och öppet tider i butiker, på restauranger & caféer.
Allt är inte stängt efter 15.00 en lördags eftermiddag.

Idag vräker snön ner här utanför butiken så nu får man verkligen hoppas på att det blir vinter och att snön stannar kvar på marken.

Jag har laddat upp nu butiken med massor av olika sorters glögg från både svenskt mathantverk och The Spice Tree, så nu ska vi klara anstormningen av kunder ett tag.

Har inte kommit in så värst mycket varor i butiken den senaste tiden, mest glögg,teer samt blommor.

Dessa siraps sorter från The Spice Treé som jag har fått in i butiken är himmelskt goda, riktigt goda på pannkakorna eller på glassen!


Här har ni dom fem olika sirapssorterna. 
99:- /st 

Saffranssirap perfekt att ha i saffrans baket, jag ska själv använda mig av den i morgon när jag ska baka fyllda saffransbullar.
99:-

Pepparkakssirap super god att hälla på vaniljglassen.
99:-

Punch sirap denna är syndigt god på pannkakorna, jag prövade förra veckan när jag hade stekt pannkakor och jag skulle kunna äta upp hela alltihopa med pannkakorna så gott var det.
99:-

Polkagris sirap syndigt gott i grädde och på vaniljglassen.
99:-

Irish cream sirap riktigt gott att hälla en liten skvätt i kaffet.
99:-

Har även köpt in lite smarrigt lyxigt godis.
Cunessi Choklad denna är smak av jordgubb Champagne dom är rätt så stora väger ca 20g
styck så kostar dom 12:- eller 
10 st 119:-
5 st 59:-
Riktigt gott är detta godis 

Här är det en annan sort av Cunessi Chokladen.
Denna är syndigt god.
Smak av Karamell
12:- St
10 st 119:-
5 st 59:-
   
Dom ligger portionerade i 5 pack eller 10 pack.



















Har även fått in Senapen från Svenskt Mathantverk denna vecka.
Finns Helgrova samt Sötstarka senap.
69:- / st

 Perfekt att ge bort!


Idag får jag påfyllning av grönmossa,kransar i stl 27 och 35 i diameter, femgrenade julstjärnor vita, kryptomeria, multihyacinter vita samt vita hyacinter.

Krans nobilis/ buxbom mix 27 cm 149:-st
Krans nobilis/ buxbom mix 35 cm 199:-st
multihyacinter 39:-/ st
Hyacinter 25:-/st
Julstjärna vit 99:-/st













KOMMER ATT HA LITE ÄNDRADE ÖPPEN TIDER NU FROM 1a ADVENT
NU ÄR BUTIKEN ÖPPEN VARJE DAG FRAM TILL JUL ÄVEN JULAFTON KOMMER JAG ATT HA ÖPPET.

MEN NU UNDER HELGEN ÄR DET DESSA ÖPPEN TIDER SOM GÄLLER

LÖRDAG 11.00 - 15.00
1a ADVENT 11.00 - 16.00



VÄLKOMNA IN TILL MIG I MIN LILLA BUTIK.

Ha nu en bra dag där ute i snöovädret.
Kram
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar