torsdag 28 februari 2013

Vårkänslor!

Hej på er!

Vilket underbart vårväder vi har haft i några dagar nu!
Igår var det ju riktigt skönt ute, tror termometern visade 9 grader varmt.
Så snart så kommer våren, men jag känner mig redan lite piggare och gladare när solen är framme och det är ljusare ute på morgnarna.
Den bästa årstiden har vi framför oss nu, när naturen vaknar till liv och det börjar spira grönska på marken och i träd o buskar.

Nu är ni nog lite nyfikna på hur min skidåkning har gått?
Om jag har åkt det jag skulle!

Jag klev upp 04.00 i måndags morse och var inte allt för pigg.
Satt i bilen 05.10 och rullade upp till Sälen och starten i Berga by.
Starten gick 07.00 och rullar på till 08.30 tror jag.


Kallt som attan var det i starten, ca -12 grader och stå still och vänta var inte kul, blev ordentligt kall innan man kom iväg.



Jag startade väl runt 07.15


Gick super bra i starten kändes plätt lätt att ta sig upp för den berömda backen!
Men efter Smågan så började jag att känna av mina luftrör,
Tillslut kändes det som att jag andades genom ett sugrör, körde på ändå men jag kände att jag orkade inte lika mycket, mina muskler tog slut på energi dom fick ju inte tillräckligt med syre ut i blodet.


Jag lovar er att det var så skönt att äntligen komma i mål, jag hade spolat iden med att slå min gamla tid från 2011, men jag lyckades att slå den tiden med pluttiga 4 minuter.
Så min totala åktid blev 7.47 så jag är nöjd med den tiden.

Men vilket underbart väder vi hade den dagen! Strålande sol tyvärr så njöt jag väl inte så värst mycket av den, var mest koncentrerad av att ta mig till nästa kontroll och beta av kilometerna till målet.

Jag tror jag aldrig har varit så trött och slut efter ett Öppet spår som jag var i måndags.
Detta var mitt femte lopp!
Och då har jag åkt som sämst på 11 tim & 30 min.
Antar att det var på grund av att mina luftrör krånglade för mig.
För jag har nog tränat ihop 30 - 35 mil på skidor innan loppet så det berodde nog inte på det.

Jag skulle ju åka Halvvasan på tisdagen också men den skippade jag, kände att jag inte kunde för mina luftrör, är inte riktigt bra i dom ännu och det är Torsdag nu.

Nu vet ni hur det gick för mig!
På Söndag är det dax för min man att åka!

Ha nu en fin dag där ute!
Jag lägger ut lite bilder senare idag på lite nytt som kom igår.

Tjingeling så länge!

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar