måndag 1 oktober 2012

Ny vecka och en Ny månad!

Hej på er!

Då var det återigen en ny vecka framför oss samt en ny månad och jag kan inte tro det att det redan är Oktober.
Men denna månad innebär en massa nya härliga varor från en hel del olika leverantörer som kommer att fylla upp butiken. Så ladda era plånböcker och ha lite koll för jag lägger ut så fort jag får in leveranser. Men det är även snart dax att plocka fram jul pyntet i butiken för det är inte långt kvar till att jag ska göra det.


Denna bricka har jag fyllt med lite mossa som jag plocka med mig från skogen i morse samt en blomma plättar i luften och 2 st ljus lyktor.
 

Brickan på bilderna är i 2 stl denna är den minsta och kostar 399:- och den större är likadan i utseende och kostar 499:-
 



Har ni haft en bra helg?

Jag har haft en helt underbar helg, tillbringade lördagen med hela familjen uppe i Sälen på Experium vi badade och hade så himla roligt. Vet inte hur många gånger vi åkte vatten rutschkana med gummiring det var så himla roligt, skoja om man var trött sedan när vi åkte hem, grabbarna slockna ganska omgående bak i bilen.

Söndagen var det dax för min minstings 6års kalas  han har väntat så länge på det och nu har han äntligen haft det, var totalt 16 pojkar i åldern 6 till 7 år hemma hos oss, gissa om man blev hörselskadad men som tur var så var ju det fint väder så dom var ute rätt så mycket.

Kalaset flöt på bra och avslutade det med en annorlunda skattjakt för grabbarna,Dom hade en massa ledtrådar som dom skulle hitta och den sista  ledtråden ledde till Hunden Lovis som skulle spåra upp till slutdestinationen där godiset var gömt. Och Lovis gjorde bra ifrån sig trots 16 gapande och skrikande pojkar som distraherade henne,hon spårade rätt åt grabbarna så dom fick sitt godis.
(Richard hade lagt ut ett spår åt henne, han stoppa en köttbulle i en strumpa som han trädde på skon och gick den vägen som ledde till slutet.)

Skattjakten var verkligen uppskattad av barnen och det var så roligt att se hur dom samarbetade för att hitta dom små ledtrådarna som låg gömda på gården.
Vidar var trött men super nöjd efter sitt kalas.

Näe ni kära bloggvänner nu ska jag ta hand om mina kunder som kom in i butiken.

Ha en fin dag.

Kram på er.

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar