onsdag 24 oktober 2012

Nu är det mycket!

Godmorgon där ute!

Hoppas ni alla har sovit gott, det har jag men ändå var det riktigt riktigt tungt att gå upp nu i morse.
Mina barn var också trötta och griniga så det ska bli skönt för dom att få en veckas höstlov nu.
Jag kommer också att vara ledig några dar, min kära syster kommer att hjälpa mig då i butiken så jag får lite tid med barnen och min kära man.
Tänkte passa på att lägga upp bilderna nu innan jag beger mig ner till butiken, har fyllt min kaffe kopp och krupit upp i kökssoffan så nu är jag laddad att leverera till er.

Jag hann aldrig göra ett inlägg igår hade att göra hela dagen i butiken, hängde upp mina julgardiner samt lite ljusslingor och ljuskransar i fönsterna.

Men det var inte nog med det fick även två leveranser och det var från Nyblom Kollén och The Spice Tree, så en massa fina rips löpare, stolsöverdrag, kuddfodral,samt dukar och även nya härliga te sorter men lite lyxig glögg fick jag med leveransen som jag ska ställa ut nu.

Idag väntar jag mig en stor leverans från Interiörhuset där är det bla en massa söta tomtar m.m så det ska bli spännande att packa upp.

Men jag ska ladda upp bilder här nu, och kom ihåg att jag sitter hemma igen så på vissa varor så kommer jag ej ihåg priset på så vill ni veta priset så kontakta mig bara.

Är ni redo för lite bilder??


 Här är det härliga kuddfodral från Svanefors, säjer både med kudde och fodral eller endast kuddfodral måtten är 45x45 på dessa

Titta på löparen! Visst är den fin, på minner om gammalt tyg dom hade på madrasserna förr i tiden måtten. Har även kuddfodral i samma stil.


Dessa stolfodral packade jag upp igår från 
Nyblom Kollén  dessa på bild är röd/vitrandiga och den andra grå/vitrandig väldigt fina sedan finns det en helgrå. Måtten på överdragen är 42x42 cm
Tyvärr så glömde jag att beställa innerkudde till fodralen.



På bilden ovan så ser ni den hel gråa stolfodralet.


Bilden bredvid så är det två härliga färger på dessa rips löpare måtten är 33x120 cm 

 


Här är det en annan fin rips löpare lite mera julig och måttet på denna är 20x100cm

Har även lite mera juligare dukar m.m men det lägger jag fram om nån vecka för det står God Jul på det och det är väl lite tidigt för det ännu.

Söta små Julgrans kulor i gammal silver tre olika modeller, dessa kostar 19:- st


Visst är dom gulliga dessa saker..
19:- st

Här har jag tre stycken andra i lite större format och dessa kostar 39:- styck och jag har bara ett fåtal av dessa.


Nu till lite av ljuskransarna och ljusslingorna som jag har packat upp.

På bilden ovan så är det en hjärtformad ljuskrans, lyser riktigt mysigt i mörkret.

Bilden bredvid så är det en rund ljuskrans denna lyser jätte fint i mörkret ja ni ser ju bilden. Är svårt att få en bra bild på ljuset.

 Här ser ni ett stjärndraperi det passar året runt detta tycker jag, för det är inte så himla juligt. Denna finns också i ett helt vanligt ljusslingedraperi.
Men stjärndraperiet så har jag bara ett fåtal i lager.
 


På bilden ovan som inte ville bli något bra så är det jätte söta ljusbollar som man hänger upp, dom lyser ur mysigt i fönstret och dessa har jag endast 6 stycken av.

Bilden till höger så trädde jag in den kortare ljusslingan i kransen och det tog ett bra tag innan jag blev klar, kändes som slingan var 10 m lång.
Men titta vad bra det blev när den blev  klar. Säljer denna komplett annars så finns det så man kan köpa slingan för sig och kransen för sig.


Här är också en lite sämre bild, gick inge bra att få en bra bild, men ville visa mina stjärnor har två storlekar denna är på 70cm och är den största sedan har jag en mindre och den är 50 cm om jag minns rätt.



















Nu gott folk har mitt kaffe kallnat, så det är dax att logga ut och bege sig ner till butiken och plocka lite mera innan jag får nästa leverans.
Ni får ursäkta bildkvaliten på vissa bilder men en del saker ville inte bli bra på bild (foto känsliga) =) 
men ville visa er ändå hur det ser ut.

Imorgon Torsdag så stänger jag kl 17:00 dax för grabbarnas skidträning igen.

Ha nu en bra dag där ute mina vänner!

Kram
Marie 


5 kommentarer:

  1. Åh så mycket fint. Ja det är svårt det där med bilder. men jag tycker att det var helt ok. Kan inte du sätta pris på sakerna som du lägger ut. Man undrar så ibland. Gud så skönt att få ta höst lov. det tar inte jag den här gången för jag ska försöka ta jul ledigt i stället eftersom mina stora barn kommer till mig. Ha en trevlig höstlov med familjen kram Sussi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Sussie!

      När jag sitter hemifrån och lägger ut bilder osv på nyheter så kommer jag inte alltid ihåg priset, är så mycket priser att hålla reda på så då är det bättre att låta bli att skriva något.
      Så att jag inte skriver fel, när jag är i butiken och gör inlägg på bloggen då är det lättare för då kollar jag priset direkt och kan skriva det.

      Ja det ska bli skönt att få vara lite ledig och bara vara med barnen.

      Ha det gott nu.

      Kram
      Marie

      Radera
  2. Hej Marie!
    Jag skulle vilja ha priser på;
    den runda ljuskronan samt kransen som du satt i en ljuslinga i.
    Mvh
    //G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!

      Ljuskronan kostar 419:- om jag gissar på rätt och kransen med ljusslingan inuti kostar komplett 548:-
      Mvh
      Marie

      Radera
    2. Tack för prisuppgift.
      Mvh
      //G

      Radera