tisdag 30 oktober 2012

Tomtar på Slott & Koja!

Hallå där ute!

Söt tomte att ha på farstu kvisten 585:-


Har ni saknat lite inlägg från mig?
Jag har bara haft en liten paus från detta, har varit sjukt mycket runt omkring både i butiken och hemma.
Är hemma med mina små troll i några dar nu när dom har höstlov, min söta lilla syster ställer upp åt mig så jag får vara hemma lite.

I söndags när jag tog mig en löprunda uppe i Hemus efter att jag hade stängt butiken så tänkte jag fasen jag kan ju göra det imorgon oxå på dagen. Ha ha döm om min förvåning när jag vaknade på morgonen det vräkte ju ner med snö.
Jag var ute och skottade gården vid 07.00 men det var ju lönlöst för det kom ju lika mycket under dagen.
Men det gör inget för jag älskar snön och har man tur så kan man börja skidsäsongen tidigt i år.

Jag fick äntligen leverans från en leverantör som jag har väntat på, skulle ha kommit för över en vecka sedan.

Så jag var där i butiken under dagen och packade upp och ställde ut det i butiken.
Jag lovar er att det var några söta tomtar med i den leveransen!
Och en riktigt fin vit ljuslykta.

Nu sitter jag hemma igen så nu kommer jag inte ihåg alla priser i mitt huvud, 
så det får ni ha överseende med. 
Jag kompletterar då det imorgon.
Men nu ska ni få titta på lite bilder på mina nyheter.





Här har jag den största av mina tomtar som har anlänt till Slott & Koja!
Är den inte söt.
Finns bara 3 st kvar av denna, priset åter kommer jag med imorgon.



Här är mellanstorleken på tomtarna, alltså dom är hur underbara som helst.
Priset på dessa återkommer jag med imorgon.





Mini tomten så söt och liten är den, denna kostar 139:-



Här är den fina ljuslyktan jag packade upp idag, 398:- för den om jag minns rätt. Finns endast 4 stycken av denna.



Ljusslingan som jag har stoppat in i lyktan packade jag upp i dag, det är små pappersstjärnor på en slinga jätte fin är den, 129:- kostar den. Längden kommer jag tyvärr inte ihåg men den är inte jätte lång.
 Bra förklaring va?


Ljus pyramid finns i två storlekar denna på bilden är den största och den kostar 259:-



Här är den mindre ljus pyramiden 129:- för denna.


Titta vilken fin kruka till Jul!
Perfekt att pynta med hemma eller att ge bort i present. 115:- för den
Lägg även märke till dom fina betong hjärtan i vitt 49:- för dom



Visst är det gulligt hjärtat!
Perfekt att ge bort i present nu till Jul.
49:- kostar dessa


Nu har jag fått in dessa häftiga ljuslyktor igen.
259:- för dom finns endast 4 st i butiken.



Denna söta tomte passar så bra på farstu kvisten och lyser upp med sin söta ljuslykta för värme ljus.
585:- för denna.


















Har missat att fota några småsaker men det får jag fota och lägga ut när jag är i butiken igen.

Jag är faktiskt glad att jag inte var där i butiken idag hela dagen för jag har känt mig riktigt låg idag, inte alls samma glada jag.
Skulle kunna dra något gammalt över mig kändes det som.
Så det var skönt att bara vara hemma, mina söta små troll har varit ute och byggt snöborgar och snögubbar vet inte alls hur många timmar dom har varit ute idag.
Men roligt har dom haft,sedan när det blev mörkare ute så tände vi fullt med värme ljus i deras snöborgar och det tyckte dom var mysigt.
Nu sussar dom så gott i min o Richard säng så jag får bär a in dom till deras sängar sedan, min käre man jobbar natt så han är inte hemma förräns imorgon em för han skulle göra något med jobbet efteråt.

Så imorgon står det på göra listan med mina troll att baka kladdkaka.
Och så får det bli imorgon.
Sedan ska vi bara skrota runt här hemma för på Torsdag är jag tillbaka i butiken igen.

Har en tävling på Facebook så klicka er på länken uppe i högra hörnet så kommer ni direkt till min sida om ni vill  vara med på denna tävling.

Dela och gilla bilden så är ni med i utlottningen av dessa söta adventstomtar! Men det gäller bara på Slott & Kojas Facebook sida.
Tävlingen avslutas lördag den 3 November på kvällen.

Ha nu en fin kväll och morgondag.
Kramar 

Marie
 

4 kommentarer:

  1. Du skriver ofta att "jag återkommer med priset imorgon", men det gör du ju inte!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Anonym!

      Ja jag skriver det för att jag ska sätta priserna dagen efter, men jag har liksom inte hunnit med att göra det den senaste tiden, har varit rätt så mycket med butiken samt hemma så vissa saker måste jag prioritera först.

      Jag lovar att jag ska bättra mig, men nu är det en hektisk tid framför mig här i butiken!

      Är det någon specifik vara du vill veta priset på?

      Ha det gott!

      Mvh
      Marie

      Radera
    2. Hej!
      Vart har du köpt den fina ljuslyktan och ljusslingan till? :)
      Mvh Jenny

      Radera
    3. Hej Jenny!
      Den ljuslyktan köpte jag förra året hos Interiörhuset och ljusslingan tror jag var samma leverantör. Dessa finns inte kvar hos dom tyvärr.

      Mvh
      Marie/Slott & Koja

      Radera